12 ноември 2012 г.

крем супа с букет зеленчуци






Крем супите са особено любими на госпижицата.
Може да закусва,обядва и вечеря с тях.
За мен пък те са супер удобен вариант да й "пробутам" скришно разни зеленчуци като броколи и карфиол,на които иначе доста се мръщи.
Завоалирано покрай картофите,които доминират,можете да пуснете в супата каквото искате или ви се намира.
Задължителен елемент за по-богат вкус са добавените горчица и крем сирене.





Продукти:

няколко картофа
2-3 моркова
1 глава лук
1-2 ск. чесън
2-3 розички карфиол
2-3 розички броколи / понякога заменям с тиквичка /
вода,сол,къри,черен пипер,кориандър,инд.орехче,магданоз
1 ч.л. горцица
2-3 с.л. с връх крем сирене
3 с.л. зехтин или олио 




 

Приготвяне:

В загрятата мазнина задушете чесъна и лука.Като поомекнат добавете 3-4 ч.ч. гореща вода.
Когато водата заври отново  прибавете морковите и картофите,посолете и варете до полу готовност.Сложете розичките карфиол и броколи /може и замразени/ и изчакайте всички зеленчуци да омекнат.Ако има нужда доливайте вода.
Пасирайте супата,сложете подправките,крем сиренето и горчиата и пак пасирайте.Оставете да клокне и изключете.


Друг проверен вариант е супа с моркови,тиквичка,прясна червена чушка,домат и карфиол.
Специфичният вкус идва от вече любимата ни застройка за крем супа от горчица и крема сирене-става наистина невероятно вкусно!








Мисля днес да заформя пак едно меню като включа в публикацията и любимото пиле с моцарела и доматен сос.






Рискувам да разлютя отново Марта :) ,която категорично ми е забранила да я "моря" с повече от едно предложение,обаче пък знам,че ще зарадвам друга дама,на която й писна от моите поредици с десерти и вече си иска своето....сами ще се досетите кой,нали? :)))








За десерт ви предлагам няколко кадри на един впечатляващ залез,които направих наскоро от моя балкон.
Вече съм ви казвала,че обичам да наблюдавам от там залеза,а той ме дарява понякога с наистина изумителни картини.
За съжаление нямам достатъчно добър апарат и фотографски познания,но се надявам да добиете представа.
Не е ли невероятно какво може да нарисува природата ?








30 коментара:

  1. Роси, както винаги перфектно меню си приготвила. Явно всички госпожици обичат крем-супи, такава е и моята...А след вкусната храна за десерт ни поднасяш вълнуващ залез, благодаря! Лека нощ и хубав вторник!

    ОтговорИзтриване
  2. Хехе, Роси,
    тъкмо да се развилнея тук и да ти обясня някои неща за н-ти път, но с тези снимки на залеза за финал, направо ме разтопи;) Много ти е релаксиращо вю-то;)))
    Но да върна за храната: това са моите супи, обожавам ги и мога всичко да кремирам-после само малко крутони и децата хич и не питат от какво са;) Основното също го обичам, а ако стана 80 кг от гледане, да знаеш, теб ще държа отговорна;)))))
    Прегръдки, Роси, и хубава вечер!

    ОтговорИзтриване
  3. Да живее пасатора, крем супите са единствения начин моето момче да яде зеленчуци, днес добавих и червено цвекло, да видим дали ще мине номера :)
    Пилето с моцарела ми е фаворит и лятото приготвях от него.
    Залезите са вълшебни и неповторими!
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  4. Този ден е на крем супите!
    Роси, чудесна супа предлагаш! Горчицата е интересна добавка и ще пробвам!
    А залезите са прекрасни! И аз имам навика от балкона да снимам такива природни красоти! :)
    Сърдечни прегръдки!

    ОтговорИзтриване
  5. Забравих да добавя - това пиленце веднага бе записано за проба! Супер рецепта!

    ОтговорИзтриване
  6. Роси, аз много обичам да предлагаш няколко рецепти в един пост :)
    Така ми даваш идеи за менюто!
    Крем супите са най-благодатното нещо в кулинарията-
    слагаш каквото имаш, овкусяваш и винаги е сполучливо!
    Прегръдка и много хубаво настроение!

    ОтговорИзтриване
  7. Чудесно меню,Роси!
    Много вкусна и богата крем супа,а пилешкото е невероятно апетитно!
    Залезите са прекрасни,насладих им се с удоволствие!
    Поздрави и хубав ден!

    ОтговорИзтриване
  8. "Десертът" наистина си го бива! Голяма красота! И изобщо нищо не бих отказала от днешното ти меню - супички кремести и аз много обичам, а това пиле не съм опитвала, но ме плени от раз. Всичко е прекрасно, Роси! Хубав ден!

    ОтговорИзтриване
  9. Роси, страхотни вкусотийки си приготвила - тази рецепта с пилето наскоро я пробвах, но без маслините (вкъщи някои им се мръщят), но иначе стана наистина много вкусно...А залезът е просто страхотен, много е красиво!
    Хубава седмица от мен!

    ОтговорИзтриване
  10. Роси, най-после мога да те следя, абонирах се на й мейла, блогорол не те показва:(! Гледам, че сме на една вълна с пасираните супи с есенни зеленчуци:)Моят господин е на няколко пъти по-голяма възраст, но пасирането е единственият начин да пробутам есенните зеленчуци!Рецептата ти с пилето съм пробвала и беше подобаващо уважена с положителни отзиви!У нас са на почит всички разновидности на доматени ястия!Снимките със залеза са прелестни!Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  11. Чудна идея за супичка! Роси, както винаги, страхотно предложение! Снимките са чудесни! Хубав и усмихнат ден! :)

    ОтговорИзтриване
  12. Роси, супичката наистина е букет, фантастична, но пил етос моцарела и домати просто ми обра точките!
    Фантастични снимки :)
    Голяяяма прегръдка :)

    ОтговорИзтриване
  13. Хм, коя ли е тази госпожа пък, дето и е втръсне от десерти :))
    Познавам обаче една, която страшно много се радва да види това пиле с моцарела :)Благодаряяя ти, мила!
    А с крем супите и у нас сме така. Важно е да не се вижда какво има вътре, да живее пасатора! Дори тези дни се чудя с какво да храня госпожицата, че помъдрява и не може да си отваря устата много-много :) представяш ли си какво почивка е :))
    Прегръдка от мен и честит вторник :)

    ОтговорИзтриване
  14. Скъпи дами,днес ми е много натоварен ден,но минах набързо да се порадвам на вниманието ви и хубавите думи,които отново сте ми поднесли,благодаря ви!
    Виждам в блог-рола,че и вие не скучаете,ще си наваксам пропуснатото непременно тези дни!
    Сърдечни прегръдки за всички и ви пожелавам много усмихната седмица! :)

    ОтговорИзтриване
  15. Великолепен залез! Понякога е хубаво да започнеш от десерта :)) ... Хапвам си от супичката и от пиленцето - много вкусни рецепти ,Роси !
    С прегръдка !

    ОтговорИзтриване
  16. Леле, залезите са тотален разкош, Роси!!!Супичките и при нас са любими пасирани, а пилето с моцарела и маслинки го взимам само за мен:Р

    ОтговорИзтриване
  17. Е, Роси аз пък много ти обичам менютата, защото винаги си много изненадваща! Вкусотии големи виждам тук, като почна от супичката, ще си взема и от пиленцето, ох това пиленце!!! от него малко повече:) и на финал ще поседна на балкончето, защото си направила изключително красиви снимки! Усеща се всичко, което искаш да покажеш, Роси, прекрасни са залезите!

    ОтговорИзтриване
  18. Ох Роси какво разкошно меню отново! Супата изглежда великолепно, но аз не си падам по тези креместите. Вих основното е друго нещо :))), не пропускам този разкош.
    А десерта...той е друго нещо. Това спокойствие не бих пропуснала за нищо на света ;)
    Прегръдки и хубав ден!

    ОтговорИзтриване
  19. Невероятен десерт с този красив залез, бих го наблюдавала до здрач:)Не че не харесвам крем супи, напротив, обожавам ги!И пиле с моцарела бих си хапнала, и от красивата и вкусна торта с круши която съм пропуснала, но залезът е друго нещо!Гледаш красота преди да си легнеш и после сънуваш красиви сънища:)
    Поздрави и прегръдка Роси!

    ОтговорИзтриване
  20. Роска, може да не съм писала, но още снощи се с добих с продуктите, които нямах за супичката и тази вече ще се готви :) Сърдечни поздрави!

    ОтговорИзтриване
  21. Роси,много добре,комбинирай,комбинирай,пък ние ще гледаме и ще преглъщаме!Чудесен финал на едни вкусни рецепти.И крем-супата и пилешкото с моцарелка са прекрасни предложения, а залезът - убийствени снимки си направила!А какви снимки ще правиш, ако имаш професионална апаратура,не ми се мисли!Поздрави и прегръдки!

    ОтговорИзтриване
  22. Че ястията ти са вкусни, няма съмнение, но пък залезите, които си успяла да заснемеш са уникални, Роси! Прегръдки! :)

    ОтговорИзтриване
  23. Страхотни рецепти и снимки, Роси! И аз съм се запалила сега по крем супите, така че в най-скоро време и аз ще покажа нещо от тях. :) Десертът е пленителен с тези уникални багри!
    Хубава вечер, Роси! Сърдечни поздрави и прегръдки! :)

    ОтговорИзтриване
  24. Ей, Роси, голямо угощение при теб-всичко ми харесва и ми е любимо.....Залезът и той, като картина, истинско гурме!
    С усмивка
    мария

    ОтговорИзтриване
  25. ех Роси!!!
    Страхотно меню!
    Пиленцето ми грабна окото!!!
    А залеза е просто приказка!
    Прегръдки мила

    ОтговорИзтриване
  26. Ауууу, ти си с нова и пак стилна визия на блога, а аз кой знае от кога съм я проспала!!! Прекрасно ти стои Роси :)
    Но сега за супите - крем супите са май единствените, които юнакът у нас зачита ;) и то - ако не са зелени... Но виж на пиленцето ти никакси няма да му прости :)
    А залезите ти са просто уникални :) аз не знам тук в София от кога не съм поглеждала към залеза :(

    ОтговорИзтриване
  27. Ихааа, Роси, уникален е залезът! :)
    И аз обожавам крем супи всякакви, а пък пилето ти с домати и моцарела отдавна ми е любимо, доста често го правя :)

    ОтговорИзтриване
  28. Скъпи момичета,толкова ме радвате,благодаря ви!
    Много ми е драго,че ви се харесва десерта :)) !

    Мина,от няколко месеца съм с тази визия на блога,но ти първа го отбелязваш,че ти е направило впечатление,благодаря ти!Махнах фона,защото така снимките изпъкват по-добре,пък и малко за разнообразие. :)

    На всички пожелавам хубав,макар и доста мразовит четвъртък!

    ОтговорИзтриване
  29. Ау, чудна гледка има от балкона ви, Еликсир! Размечтах се:)
    Предложената супа изглежда чудесно. Фен съм на крем супите и признавам си, застройката от крем сирене и горчица ме заинтригува.
    Пилешкото също изглежда апетитно:)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Преди застройвах крем супите със сметана,но сега съм на вълна горчица и крема сирене,става наистина много плътен вкуса и каквито и зеленчуци да сваря като ги пасирам с тази застройка не стоят блудкави.Надявам се да ти хареса и на теб и благодаря!

      Изтриване