17 януари 2014 г.

тиквен сладкиш с шоколад





Поредна рецепта от Златната книга на шоколада.
Истината е,че много обичам да си я разглеждам,да препрочитам рецептите и всеки път да откривам нови и нови,които искам да наравя.
Отначало,когато дъщеря ми я подари,на пръв поглед ми се стори,че голяма част от рецептите няма да се впишат в нашия вкус .
С течение на времето се оказа,че колкото повече я прелиствам,толкова повече нараства to do листата в нея :) .
Обичам,докато чета рецепта да обмислям какво мога да променя,как да импровизирам на нейната база.
За настоящата рецепта имах известно колебание дали да сложа само масло или да заменя известна част с течна мазнина.
Не съм особен почитател на маслените сладкиши и кексове,идват ми възсухи,с изключение на браунитата,но там шоколада си казва думата и оправя нещата в желаната посока.
Въпреки това предположих,че наличието на пюре от тиква ще балансира сухотата и в крайна сметка сладкишът няма да е сух.
Точно така и стана - изключително пръхкав е,а гарниран допълнително с квасена сметана се получи десерт с последващо мъркане и доволно поклащане на глава. 


 





  

Продукти:

източник на рецептата


1 голямо яйце
200 гр. краве масло
220 гр. пюре от сварена неподсладена тиква
200 гр. кафява захар ( може и бяла )
300 гр. брашно
1 п. бакпулвер
1 ч.л. канела
1/2 ч.л. смлян джинджифил
1 п. бурбонска ванилова захар

100 гр. шоколадови капки

по желание за поръсване: пудра захар

по желание за гарниране:
200 гр. заквасена сметана
пудра захар на вкус или мед
разтопен шоколад



 





Приготвяне:
 
Оставете маслото на стайна температура да омекне,след което го разбийте със захарта.
Прибавете яйцето и тиквеното пюре, и отново разбийте сместа.
В купа размесете брашното,бакпулвера,ванилената захар,канелата и джиндифила.
Прибавете сухите към мокрите съставки,следва финално разбиване с миксера.
Накрая се добавят шоколадовите капки и сместа леко се разбърква с шпатула.
Квадратна форма за печене с размер 23 / 23 см. ( или кръгла с диаметър 23 - 26 см. ) намажете с масло и покрийте с пекарска хартия или набрашнете.
Разпределете кексовата смес,която е доста лепкава и трудно се разнася,но не е наложително да я изравнявате прецизно.
Когато започне печенето,тестото ще се изравни само.
Печете сладкиша в предварително загрята на 180 гр. фурна без вентилатор.
Проверявайте готовността му с клечица,трябва да излиза суха.
Следете да не препечете десерта.
Оставете го да изстива на решетка.




 


Можете да го поднесете поръсен с пудра захар.




 

За още по-богат и сочен вкус можете да гарнирате всяко парче с подсладена заквасена сметана и да го полеете с разтопен шоколад или течен мед.

 



И преди съм споделяла,че у дома моите хора категорично не кусват тиква.
В случая изобщо нямаше въпроси защо сладкиша има такъв цвят или какво има вътре,за тиква пък грам не е повдиган въпрос,ама и аз не съм го съобщавала.Почерпих и двама души извън семейството.
Никой нито разбра,нито се усъмни,нито попита,нито протестира. :)
Затова пък единодушно всички му се насладиха.
Така че, ако на пръв поглед веднага ви хрумне мисълта - това моите няма да го ядат,защото не обичат тиква - не бъдете толкова сигурни :) .





27 коментара:

  1. Роси, прекрасен е! Определено се е получил чудесен и с удоволствие бих опитала. Аз също не харесвам особено сухите маслени сладкиши, но ето, че сега е друго положението. Да ви е много сладко! И браво за снимките, страхотни са!
    Поздрави, мило другарче! :)

    ОтговорИзтриване
  2. Роси, разкошен е сладкиша! Имам опит с тиквено-шоколадовите и у нас много се удобряват. Понякога дори не питат какви са съставките.

    Поздрави и прегръдки!

    ОтговорИзтриване
  3. Роси, изглежда много сочен :)
    Макар че аз съм любител на солените тиквени рецепти.
    Прегръдка и слънчев уикенд!

    ОтговорИзтриване
  4. Роси, разкошен сладкиш! Ние обичаме много тиква и ще ни се услади още повече :)

    ОтговорИзтриване
  5. Много вкусно звучи, Роси и е поднесен в чудни чинийки! Слънчева и вкусна публикация!

    ОтговорИзтриване
  6. Ама с шоколад е, как няма се впише във вкуса на всеки човек :)
    Чудесно изглежда и звучи сладкиши, виждам, че и сочен остава, не сух.
    Май ще варя тиква специално за сладкиш и за едно кремче, което обичам.
    Прегръдка ,мила и хубави почивни дни!

    ОтговорИзтриване
  7. Роси, много жълто изкушение.....но ще го направя точно защото е с тиква. У дома всяка седмица изпичам по една огромна тиква около 10 кг, на два пъти я пека и я излапваме за два дни - направо сме върли опустошители на тиква, ядем я и за десерт и за солена гарнитура.... А мислиш ли че ще пострада сладкиша, ако не сложа шоколад?

    ОтговорИзтриване
  8. Ще ти скрия книгата, да знаеш! Ех, Роси, де да ставаше с криене на книгата, май ще запретна ръкави, ще вържа бонбонената престилка и ще забъркам това изкушение. Великолепен десерт сладкиш! Взимам парченце за следобедното кафенце и ти благодаря!

    ОтговорИзтриване
  9. Иииииииии! Това е страхотийка, Роси! Няма нещо него, което да не обичам много. Но нямам тиква в момента. Ще се прави сладичко днес, видяло се е.

    ОтговорИзтриване
  10. Много ме зарадваха коментарите ви,момичета,дори усмихнаха!
    Пепи,и аз специално съм сварила и замразила неподсладена тиква с кулинарна цел,да я влагам в каквото наумя.
    Мария,абсолютно можеш да пропуснеш шоколадовите капки или да ги замениш със сушени плодове или орехи,ще се впишат идеално.
    Кате,не ми отнемай удоволствието да си я разлиствам,моля те :) .Ужасно много обичам да я взема и да започна да избирам-кое да направя този път,защото съм си заплюла много рецепти от нея.

    На онези,които ще се изкушат да си приготвят това оранжево сладкишче-да ви е сладко!
    Прегръдки и хубава вечер на всички! :)

    ОтговорИзтриване
  11. А теменужки откъде намери в тази "зима"?;)
    Много ми харесва сладкиша- а и тиква имам, очаква да се впише в обстановката. Хубава неделя, Роси!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. :)) Теменужката ми е подарък от зълва ми от преди много години,Марте,и цъфти целогодишно.
      Често е позирала по мои снимки тук.
      Много ще се радвам да се засладите и вие с тиквен сладкиш,мила,хубава нова седмица да ти е!

      Изтриване
  12. Правила съм сладкиш с тиква и шоколад и много ни хареса. Сега ще пробвам и твоето неустоимо предложение!
    Приятна неделя, Роси!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Аз пък ще отида да видя твоя вариант,Инче,стана ми интересно.
      Много хубава нова седмица пожелавам!

      Изтриване
  13. Красавец е, Роси! Сигурна съм, че и на вкус не отстъпва на осанката си. Прегръдка с пожелания за прекрасна неделя! :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря ти,Еви,много си мила!Щом го поискаха пак и то Не обичащите тиква,май наистина много им е харесал,хехе :))
      Сърдечен поздрав от мен!

      Изтриване
  14. Какъв разкош,Роси! Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  15. Мъркане и още как, Роси...
    страхотен сладкиш - изглежда красиво, с чудесно съчетание на аромат и вкус.
    Харесва ми, поздрави, успешна и усмихната нова седмица!

    ОтговорИзтриване
  16. Мале, Роси, направо не мога да откъсна очи от екрана. Разкошен сладкиш и красиви снимки! Прегръдки!

    ОтговорИзтриване
  17. Хареса ми този сладкиш,Роси.
    Благодаря ,че го сподели!

    ОтговорИзтриване
  18. Чудесен е сладкиша! И аз като теб, с всяко следващо разглеждане на някоя кулинарна книга си харесвам нещо ново. Поздрави, Роси!

    ОтговорИзтриване
  19. Разкошен! Чудесно съчетание на цветове и вкусове. А щом присъства и шоколад, значи и аз го прибавям в моята дъъъълга листа!!! Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  20. Много слънчево изглежда сладкиша ти,Роси! Чудесна рецепта!
    Прегръдки с пожелание за хубава нова седмица!

    ОтговорИзтриване
  21. Много ви благодаря на всички за хубавите думи,надявам се да ви допадне рецептата и на вас!
    С пожелание за успешен и ползотворен ден! :)

    ОтговорИзтриване
  22. Чудна рецепта, точно каквото търсех! Аз пропуснах шоколада, защото исках да се усеща тиквеният вкус, и намалих захарта наполовина, че моите деца са склонни като майка си да прекаляват със сладкото. :-) Стана много вкусен! Благодаря!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Много ви благодаря за споделените отзиви!Много ми е приятно,че съм била полезна и сте останали доволни от рецептата!Поздрави!

      Изтриване