13 януари 2014 г.

кашкавалени спирали









С повече от година забавяне най-после дойде реда да публикувам една наистина страхотна рецепта,за която благодаря на Мира!
Изключително съблазнителните й спирали ме грабнаха веднага и седмица,след като ги представи в блога си ги направих .
Станаха фантастично мекички ,на конци и много,много вкусни!
Още като ги видях харесах оформлението им .
Правила съм подобно с питката възелчета ,но тук спиралите се подреждат една до друга.
Друг интересен вариант би бил спиралите да се оформят на кръгли охлювчета като тези чудесни бриоши на Ивана ,които все още са ми в to do листата,и ще станат като индивидуални солени кифлички.









Продукти:

1 яйце + 1 белтък , жълтъка + 1 ч.л. олио за намазване
300 мл. прясно мляко
1 ч.л. с връх захар
1 с.л. сол
1/2 кубче прясна мая или 7 гр. суха
2 с.л. топено масло
560 гр. брашно - количеството е ориентировъчно 

за намазване между пластовете - около 30 гр. стопено масло
за пестото - връзка магданоз,2-3 с.л. зехтин,2-3 с.л. орехи
за плънката - по 100 гр. настъргано сирене масдам и чедър ( може и кашкавал или краве сирене )






 

Приготвяне:

За пестото няма точни количества,просто вземете китка магданоз,2-3 с.л. зехтин и 2-3 с.л. орехи и ги смелете в блендер.




Разтопете маслото.
Затоплете леко млякото и разтворете в него маята.
Към това добавете разбитите с вилица яйце и белтък,захарта,солта,2 с.л. топено масло и около 500 гр. брашно.Замесете тесто.
Ако има нужда добавете още брашно,докато тестото спре да лепне и се образува хубава,стегната топка.Аз добавих още 60 гр.
Оставете тестото да втаса и удвои обема си.
Разделете го на 5 равни части.
Всяка топка разточвате на кръг.






Върху първия кръг намажете топено масло,малко от пестото и поръсете настъргано сирене масдам ( или кашкавал ).







Поставете отгоре втория разточен кръг .
Намажете и него с масло,после с песто и поръсете с шарена сол и настърган чедър.




Процедирайте така и с другите две топки тесто като редувате сирене масдам и чедър.
Последния кръг не се маже с нищо.




Така направената куличка се разточва внимателно на кора с дебелина около 1 см.
Нарежете кората на ленти.





Всяка лента усучете на спирала и ги подредете една до друга в тавичка,покрита с пекарска хартия.




Оставете спиралите да втасат отново.
Намажете ги с жълтъка,смесен с олиото, и поръсете със сусам.
Изпечете ги в загрята на 180 гр. фурна,долен реотан с вентилатор.








Със същата технология и рецепта оформих тази питка,която обаче снимах само не изпечена,защото отново бе за гости и нямаше време за снимки в готов вид.


33 коментара:

  1. Отново вкусотия-нямаш спиране Роси.Невероятна си!

    ОтговорИзтриване
  2. Роси, изглеждат повече от перфектни... Взимам си едничка утре за закуска, определено трябва да се опитат. :)
    Поздрави и хубава вечер!

    ОтговорИзтриване
  3. отново си замесила, Роси :) чудесна, ароматна и много апетитна питка! И спирали де, но на питката завити много ми харесват!
    Дали не стана време за закуска :)

    ОтговорИзтриване
  4. Роси, чудесни са станали спиралките!Радвам се ,че са ви харесали!
    Много ми допадна идеята за оформяне на питката.
    Сърдечни поздрави!

    ОтговорИзтриване
  5. Роси, изкусителни спирали :)
    Прегръдка, мила и хубав вторник!

    ОтговорИзтриване
  6. Роси, изумителни са! Това изкушение скоро ще бъде направено!
    Благодаря ти, че сподели рецептата и за подробните снимки също! Поздрави и хубав ден!

    ОтговорИзтриване
  7. Ах, Роси, пак страхотно нещо си спретнала! Много ми харесват и питката и спиралите - ей тези твои предложения от една рецепта няколко варианта, страшно много ми допадат (-: Да не говорим, че изглеждат много апетитни...

    ОтговорИзтриване
  8. Мммм ... толкова апетитно нещо виждам толкова рано и без да съм закусвала :)
    Как мислиш ми подейства Роси? :)

    ОтговорИзтриване
  9. Разкошни са! Рано, рано преглъщам и аз:)

    ОтговорИзтриване
  10. Страхотни спирали, Роси! Пухкави, ароматни, каква по-добра закуска или пък идея за посрещане на гости! :)
    Поздрави и слънчев вторник! :)

    ОтговорИзтриване
  11. Фантастични. Както всичко, минало под твоите ръце мила Роси. Представям си само колко са вкусни! Прегръщам те

    ОтговорИзтриване
  12. Роси, много апетитни и ароматни изглеждат, много ми харесаха. Поздрави и усмихнат ден!

    ОтговорИзтриване
  13. Мира,още веднъж мерси за рецептата,със сигурност впечатли и домашните,и гостите ми,страхотна е!
    Благодаря на всички,които отново се отбихте при мен и ми оставихте похвални думи за стимул и поощрение,много ме радвате,дами!
    Пожелавам ви много слънчев вторник,спорен и успешен!

    ОтговорИзтриване
  14. Ехххххххххх,Роси..........!Прекрасно е при теб!

    ОтговорИзтриване
  15. Роси, супер са тези пръчици! Записах си и пръчиците, и конкильоните ... само да им дойде времето остава :)
    Поздравления!

    ОтговорИзтриване
  16. Не е истина колко е хубаво това! Очите ми останаха. Браво Росиииииииииииии !!!!!

    ОтговорИзтриване
  17. Много обичам да изваждаш нещо отлежало, само не знам защо ги криеш толкова дълго от нас. То че ще ги излапаме е ясно:)))). Чудесни са, Роси, вълшебни пръчици! И са подходящи за закуска, за хрупкане по всяко време, за парти... изобщо за всичко! Поздрави, мила и приятна вечер!

    ОтговорИзтриване
  18. Ех, Роси, сега ще се размечтая.... Да съм някъде на топло, да пийвам биричка и една купичка с тези усукани красоти да ми е на нивото на ръката;) Прекрасни са. Чудя се защо ги кри цяла година;) Прегръдка!

    ОтговорИзтриване
  19. Роси, впечатляващи са! Пък и на питка са страхотни!
    Прегръдки!

    ОтговорИзтриване
  20. Пин-вам! Пин-вам! Ето ни съботната следобедо-закуска! Роси, изкушаваш!

    ОтговорИзтриване
  21. Много ме радва одобрението ви,момичета,сърдечно благодаря за високата оценка!
    Рецепти не крия,вече сме говорили,че времето не ми достига,затова се получава забавяне.
    На всички,които ги направят,да им е сладко!
    Хубава вечер!

    ОтговорИзтриване
  22. Ново вълшебство с тестото си измайсторила, Роси,
    една чудесна идея, с много вкус и аромат, изпълнена впечатляващо:
    оформление, рисунък, снимки - и моите комплименти!
    Сърдечни поздрави, хубав и усмихнат ден!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря ти,Дианка,от майстор като теб комплиментите са ми много скъпи!
      Сърдечни поздрави и от мен! :)

      Изтриване
  23. Чеса красиви е видно, но сигурна съм, че са и толкова вкусни тези спирали, Роси! Прегръдка, мила! :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря ти,Еви,прегръдка и от мен и хубави почивни дни! :)

      Изтриване
  24. Роси, толкова са красиви и толкова изкушаващи! Непременно ще ги приготвя!

    Чудя се какво ли вълшебство се крие още в папката "Непубликувани" ?

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Предстои да видим,Бети :)) .
      Много ще ме зарадваш,ако ги направиш и да ви е сладко!
      Приятна петъчна вечер! :)

      Изтриване
  25. Здравейте, това е красива и много оригинални торти. Аз със сигурност ще трябва да се пекат. Благодаря за рецептата. Красиви снимки!
    Поздрави,
    Ymme

    ОтговорИзтриване
  26. Златни ръце имаш :) !

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. О,какъв силен комплимент,много ви благодаря! :)

      Изтриване
  27. Роси, много са красиви и със сигурност са много вкусни! Имам предложение, моля те ела и направи на мен едни такива. :)

    ОтговорИзтриване