26 февруари 2014 г.

солен кейк




   



Продукти:

източник на рецептата

3 малки яйца
100 гр. краве масло
200 гр. кисело мляко
1 ч.л. сода бикарбонат
300 гр. брашно
150 гр. едро настъргано сирене
2 с.л. олио
по желание - 2 с.л. наситнен магданоз и подправки
за поръсване : сусам и ленено семе ( или други семена )






 


Приготвяне:

Правоъгълна форма за кекс намажете с масло и набрашнете,или напръскайте със спрей за печене, или покрийте с пекарска хартия.
Смесете киселото мляко и содата ,разбъркайте ги и оставете да шупне.
Разбийте мекото масло и яйцата,като ги добавяте едно след друго и разбивате след всяко.
Прибавете киселото мляко и отново разбийте сместа.
Добавете едро настърганото сирене ( нека е по-сухо,да не е воднисто ),предварително размесено в брашното, и някакви подправки по ваш вкус.
Аз добавих малко наситнен магданоз,за по-приятна шарка на кекса.
Разбъркайте сместа с лъжица.Ще бъде много гъста.
Добавете 1-2 с.л. олио ( по принцип може и без олиото) и  хомогенизирайте,то ще даде допълнителна сочност на печивото.
Изсипете и заравнете сместа във формата.
Изпечете соления кекс в предварително загрята на 175 гр. фурна до суха клечка.
Оставете кейка да отпочине върху решетка така както е във формата за 5 минути.
После го извадете от нея и отново го поставете на решетката до пълното му охлаждане.
Едва тогава нарежете на филийки и сервирайте.







26 коментара:

  1. С онова в купичката леко намазано парченце не бих отказала! Прекрасно мекичко изглежда! Прегръдка!

    ОтговорИзтриване
  2. И мекичко, и сочно, и чудно предложение за солен кейк... Роси, отмъквам две парченца за споделена утрешна закуска. :)
    Желая ти лека вечер, Росинце! :)

    П. П. Май пак си се ровила в Старата книга. ;)

    ОтговорИзтриване
  3. За мен с парче сирене, моля :) Нищо, че е с магданоз :)
    Много пухкав изглежда - трудно постигам това при солените кексове, хвалА на теб!
    Лека нощ и хубаво утре, мила Роси!

    ОтговорИзтриване
  4. Роси, това задължително ще го приготвя на мъжо. И без това обича повече соленко, мисля че ще му пасне идеално на вкуса.

    Прегръдки!

    ОтговорИзтриване
  5. Сочен и страхотен! Изглежда много вкусен, Роси!
    Прегръдки! Хубав четвъртък!

    ОтговорИзтриване
  6. Тук съм на закуска!:) Нали сте ме предвидили и мен:))) Страхотен е, Роси! Поздрави мила!

    ОтговорИзтриване
  7. Ах, Роси уцели ме право в сърцето с този кекс! Сочен, ароматен, с влажна текстура! Чудесен е!

    ОтговорИзтриване
  8. С айрянче добре би ми се вързало,Роси....

    ОтговорИзтриване
  9. Идеален е! Нали е соленко! Много слънчев и цветен!
    И аз с айрянче бих си го хапнала! :)
    Поздрави и приятна вечер, Роси!

    ОтговорИзтриване
  10. Аз ще си взема и утре за закуска ще му се насладя! Прекрасен - много свеж и несъмнено вкусен. Прегръдка, Роси! :)

    ОтговорИзтриване
  11. Неустоимо предложение, Роси - майсторка си на печивата,
    много ми допада тази идея, а снимките са невероятни...
    Сърдечни поздрави и хубаво утре!

    ОтговорИзтриване
  12. Много е вкусен Роси, зная! Правила съм го няколко пъти, но с зехтин-олио, вместо краве масло. Даже и на Александра се харесва много, изяжда си цяла филийка. Само не бях се сетила да сложа магданоз за свежест :)
    Прегръдки!

    ОтговорИзтриване
  13. Много обичам солени кексове, но все не ми се получават - все са ми едни по-сбити, нищо, че се надуват заради набухвателя... Но този кейк, изглежда пухкав и е чудесна закуска за заети хора!
    Прегръдка, мила Роси!

    ОтговорИзтриване
  14. Роси, чуден солен кекс! Идеален е за хапване по всяко време на деня. Напоследък и мен ме е обзела такава вълна.

    Прегръдки!

    ОтговорИзтриване
  15. Роси, чудесен е, грабвам си едно парченце. Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  16. Прекрасен е, Роси! Изглежда превъзходно и знам колко е вкусен - подобен правя, но с прясно мляко, пресен лук, маслинки и смес от какви ли не свежи зелении. За мен новото тук е поръската със семена - ами не съм се сещала да му ръсна нещо до сега. Другият път по твоя идея ще е и то скоро, че си е точно пролетен този кекс :)
    Честита баба Марта! :) Здрави весели и засмени!

    ОтговорИзтриване
  17. Благодаря на всички за милите думи!
    В интерес на истината за първи път ми се получава толкова пухкав солен кекс,с една дума-много сполучлив.Старите книги нямат грешка.

    Поздрави и хубава нова седмица на всички!

    ОтговорИзтриване
  18. Изпуснато е брашното в приготвянето. Иначе баба правеше едно време и го наричаше шупла :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря,че ми обърнахте внимание,сега ще коригирам пропуска!

      Изтриване
  19. Спазих точно рецептата, стана вкусен, но при мен не се получи така пухкав. Бихте ли дала повече подробности за печенето.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Марго,най-важното е да използвате качествено сирене и да е по-сухо като консистенция,защото при печенето ще пусне вода и ще направи кекса глетав.Солените кексове са капризни,хубаво е да се пекат по-продължително,ако трябва покрийте с фолио,за да не прегаря.Проверявайте с клечица и когато излезе суха,значи е готов.Предварително размесете настърганото сирене в брашното и тогава го добавете в сместа,така то ще се разпредели равномерно,а няма да остане на топка.Поздрави!

      Изтриване
  20. много са вкусни ;) сега ги направих и под формата на мъфини :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Радвам се,че са ви харесали,Меги,отлична идея за мъфинки,поздравления!

      Изтриване
    2. получиха се двадесет и няколко и в къщи страшно ги харесаха :) и тъй като на половината мъфинчета забравих да поръся маково семе отгоре както направих с останалата ,която бе поръсена някак си моите хора харесаха повече с маковото семе защото се изядоха вече :)))) а като подправки в сместа сложих черен пипер,чубрица,босилек :)

      Изтриване
  21. Много ми допадна рецептата. Така представена дали търпи колбас- филе, кренвирш, шунка? Благодаря предварително.
    И поздравления за разкошния блог. Имате страхотни и сполучливи рецепти! Продължавайте все така!
    Поздрави! Деси

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Деси,благодаря за комплиментите и високата оценка, чувствайте се винаги добре дошла тук!
      Може да добавите нарязан на кубчета колбас,размесете ги в брашното заедно със сиренето и така ги добавете в сместа.
      Поздрави!

      Изтриване