23 юни 2015 г.

царевични кифлички с кашкавал




Преди няколко месеца направих соленки по тази рецепта,станаха абсолютно същите,но без да искам затрих снимките им.
А вече бях написала черновата,така че се наложи повторение и сега бързам да ги публикувам,докато пак не съм изгубила "доказателствения материал" :)) .






Продукти:

адаптирано от тук

2 големи яйца
100 гр. меко масло
100 гр. заквасена сметана
100 гр. настърган кашкавал
1 ч.л. бакпулвер
1 ч.л. сол
150 гр. царевично брашно
250 гр. бяло брашно

2 с.л. олио за по-лесно измесване
малко брашно за разточване










Приготвяне:

В купа поставете двата вида брашно,бакпулвера,солта и настъргания кашкавал и хубаво ги размесете.По този начин кашкавала няма да се сбие на топка в сместа,а ще се рапредели равномерно.
Добавете останалите продукти (яйца,сметана и масло) и разбийте сместа с миксера и бъкалките за тесто (може да измесите и на ръка).
С шпатула хубаво съберете сместа на топка и я извадете върху плота.
С намазани с олио ръце измесете тестото,докато стане еластично и подходящо за разточване.
Отрежете си 1/3 от тестото,а останалото приберете в хладилника.
Набрашнете плота и разточете парчето тесто на кръг.
Нарежете го на триъгълници и навийте малки кифлички.
Подредете кифличките в плитка тава,покрита с пекарска хартия.
Изпечете ги в загрята на 185 гр. за около 15 мин. или докато покафенеят леко.
Докато се пече първата доза кифлички, оформете следващата част от тестото.
Аз навих първите соленки както е показано в източника - на рулца,бяха много правилни и симпатични,но при печенето се развиха :) ,затова останалите соленки оформих като кифлички.





12 коментара:

  1. Роси,
    чудесни са станали кифличките.И аз използвам царевично брашно в съотношение 1 : 2 с бяло брашно.Правя обикновено кексове и стават много вкусни, по - добри от тези само с бяло брашно.Даваш ми идеята да пробвам и кифлички.
    Поздрави !

    ОтговорИзтриване
  2. Много обичам мекотата,която придава царевичното брашно в кифлички,пити и хляб.....Ще пробвам задължително твоето така апетитно кифлино предложение:)!
    Прегръдки,Роси!

    ОтговорИзтриване
  3. Ех, Роси! Успокоих се, че не само аз затривам чернови. Явно това се случва и при други. Относно солените кифлички - чудни са.
    Поздрави! Усмихнат вторник!

    ОтговорИзтриване
  4. Изглеждат страхотно, Роси! Хрупкави и пръхки! Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  5. Звучат много вкусно и изглеждат много апетитно, Роси - и как спретнато само си ги навила!! Неустоими са - даже виждам как младежът се пресяга през минута ;) ако бяха у нас... Непременно ще ги пробваме!
    Поздрави и прегръдки, мила и усмихната вечер!!!

    ОтговорИзтриване
  6. Да можеше да изгубиш и доказателствения материал към нас :) Чудесни са, Роси! отдавна не съм правила соленки, подсещаш ме.
    И на кифлички са по-красиви, да ти кажа, Росинко :)
    Прегръдка от мен и хубава вечер!

    ОтговорИзтриване
  7. Супер апетитни кифлички, Роси! Я, кажи, дали мога да заменя според теб сметаната с цедено кисело мляко, тъй като само това ми липсва май?! Ако може...направо ги почвам! Специални поздрави, мила!

    ОтговорИзтриване
  8. Ох, и на мен как ми се случва понякога или снимките затрия или рецептата забравя какви съм ги бъркала:))). Да знаеш, че сядам от тази страна, да не преча на снимките:))) Прегръдки!

    ОтговорИзтриване
  9. Ех, че вкусно ми звучат, Роси! Непременно ще опитам! Обичам вкуса на царевично брашно в солените печива!
    Прегръдки!

    ОтговорИзтриване
  10. Роси, браво ,че си ги повторила, да можем и ние да запретнем ръкави :)
    Прегръдки!

    ОтговорИзтриване
  11. Като чуя за царевично брашно ми се наострят ушите! Обичам всичко приготвено с него! Ох, много ми харесват! Прегръдка и хайде да идва края на месеца!

    ОтговорИзтриване
  12. Грабвам си така, както съм в леглото:))

    ОтговорИзтриване