11 юни 2015 г.

кекс с орехи и стафиди



 

Продукти:

3 яйца
1 ч.ч. захар
200 гр. кисело мляко
100 мл. олио ( от гроздови семки )
300 гр. брашно
1 п. бакпулвер
1 п. ванилена захар
2 с.л. ликьор Амарето
50 гр. орехи
90 гр. стафиди
1 с.л. какао

по желание - шоколадова глазура за украса






Приготвяне:

Накиснете стафидите в ликьора ( или друг ароматен алкохол ) .
Орехите счукайте на едро.
Смесете брашното с ванилената захар и бакпулвера.
Разбийте яйцата и захарта ,докато бухнат и изсветлеят.
Към тях добавете олиото и киселото мляко, и отново разбийте за кратко.
Накрая добавете брашното и разбийте финално.
Добавете орехите и стафидите към кексовата смес,разбъркайте леко с шпатула.
Отделете в купичка около 1/4 от сместа и я оцветете с какаото.
Форма за кейк намаслете и набрашнете или напръскайте със спрей за печене.
На дъното сипете част от бялата смес.
С помощта на лъжица сложете на няколко места от какаовата смес.
Следва пак бяла смес,остатъка от какаовата и завършвате с бяла.
Изпечете сладкиша в предварително загрята на 180 гр. фурна до суха клечка.
Оставете формата да се охлади за 5 мин. на решетка,след което обърнете кекса да изстива без формата,за да не се спарва в нея.
По желание можете да украсите с глазура или да го поръсите с пудра захар.





източник


22 коментара:

  1. Прекрасен кекс с любима комбинация орехи и стафиди. И какви шарки само. Слънчев петък, Роси!

    ОтговорИзтриване
  2. Красив, ароматен, сочен, направо е неустоим Роси! Прекрасен кекс!
    Хубав петък!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Бети,благодаря ти,с пожелание за разпускащ уикенд!

      Изтриване
  3. Любима и най-често правена комбинация!
    Роси, страхотно изглежда!
    Прегръдки и хубав петъчен ден!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря,Тили,радвам се,че намина отново,прегръдка и от мен!

      Изтриване
  4. Росинка, това изглежда адски вкусно! Докато четях и гледах снимките, се замислих дали не може да се направи и под формата на малки кексчета, оцветени различно ... Утре заминавам на почвивка и се зачудих дали да не изненадах хората, с които ще пътувам с малки кексчета ... :)
    Поздрави и усмивки, мила! :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Прекрасна почивка ти пожелавам,Ели!
      А иначе всеки кекс може да се направи и на малки мъфинки,тъкмо се изпичат по-бързо.

      Изтриване
  5. Роси,
    прекрасен е станал кекса, а снимките ти са чудни.Правя от време на време по някой кекс.Бързо и лесно се приготвя и е удобен за почерпки по различни поводи.Благодаря за тази рецепта.
    Поздрави !

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Наистина е класика този кекс,Ели,поздрави и от мен!

      Изтриване
  6. Красиво и вкусно - както винаги при теб, Роси!!! И прекрасни снимки, мила!!
    Взимам си парченце за следобедното кафе :)
    Прегръдки и целувки от цялата тайфа!!!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Много целувки и от мен за тайфата,скъпа и пожелавам прекрасни събота и неделя на всички у вас! :))

      Изтриване
  7. Ех, че ме зарадва с тези снимки! Прекрасен кекс, Роси, подслади съботният ден по великолепен начин! Прегръщам те!

    ОтговорИзтриване
  8. Перфектен ти е кекса, Роси! И снимките! Симпатична седмица:)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря,Веси,спорна и успешна да е и за теб новата седмица!

      Изтриване
  9. Изглежда толкова вкусен и пухкав!Страхотен е!
    Поздрави :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Много благодаря,Светлана,поздрави и на теб!

      Изтриване
  10. Ама какъв е пухкав и нашарен! Събра ми очите с тоя кекс.
    Хич не съм майстор аз. Като дете правех почти всеки ден кекс, но през годините, като че ли нещо ми бяга майсторлъка и рядко ми се получава. Ама и не съм настоятелна де... :)
    Много ми хареса твоя на вид, а и убедена съм на вкус също ще ми хареса.
    Прелест!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря,Дари,радвам се,че ти харесва кексчето!Понякога и на мен не ми стват,а уж не е като да не съм правила,но този е класика и няма грешка.

      Изтриване