15 юни 2015 г.

шоколадово семифредо с череши





 

Продукти:

200 гр. натурален шоколад
200 мл. течна сладкарска сметана
100 мл. течна млечна сметана
3 големи яйца
5 с.л. пудра захар
1 капсула есенция ром

500 гр. почистени от костилките череши
1/2 п. гел фикс за конфитюри
1 капсула есенция ром
захар на вкус













Приготвяне:

Почистете  черешите от костилките и ги поставете в малка тенджерка.
Поръсете ги със захар и ги оставете за няколко часа в хладилника,за да пуснат сок.
След това ги размесете с гел фикса и ги загрейте на котлона.
Гответе ги не повече от 5 мин.,колкото да се разтвори фикса и черешите да останат цели,но да са си отпуснали сока.
Ако сложите в семифредото сурови череши водата,която съдържат ще кристализира при замръзването на сладоледа и впоследствие,когато си отрежете парче,черешите вътре ще хрускат много неприятно.
Затова е добре да минат кратка топлинна обработка,за да си отделят излишната вода,но да се запазят неразварени.
Ароматизирайте ги с есенцията и ги оставете настрани да изстинат.
Форма за печене с размер 23/11 см. покрийте с прозрачно фолио.
Загрейте 100 мл. течна неподсладена сметана да кипне и с нея залейте шоколада.
Разбъркайте го,докато се разтопи.
Разбийте жълтъците с 2 с.л. пудра захар на пухкав крем.
Добавете ги към разтопения шоколад и разбъркайте.
В отделна купа разбийте студената сладкарска сметана до твърди върхове.
На няколко части я добавете посредством загребване-обръщане към шоколадовата смес.
В чиста,суха,желателно метална купа разбийте белтъците заедно с 3 с.л. захар на твърд сняг.
Бъркалките на миксера трябва да са старателно измити.
На два пъти добавете белтъците към останалата смес.
Бъркайте внимателно,за да не спадне обема.
На дъното на формата сипете малко от муса.
Подредете ред череши.
Покрийте с втори пласт мус,след което отново подредете ред череши.
Следват трети ред мус,череши и финален ред от крема.
Заравнете и завийте формата с прозрачно фолио.
Поставете семифредото във фризера поне за 4 часа.
Преди сервиране махнете горния пласт фолио.
Обърнете формата върху поднос.
Освободете сладоледа от формата.
Нарежете и сервирайте веднага.
Може да гарнирате порциите с още от останалите ви череши.








Остатъкът от десерта съхранявайте във фризера.







Шоколадовото семифредо се оказа доста неблагоприятно за снимане,
защото от температурната разлика се образува фино заскрежаване,което разваля ефекта.Този факт ми бе убягнал при снимането на предишните два вида семифредо,където поради белия цвят на десерта явно не се е забелязвало,но сега изпъкваше и много ме дразнеше :)
Когато сладоледа се позатопли скрежът  изчезва.
Най-хубавото е,че за разлика от класическия сладолед тук няма кристализация,не е нужно разбиване по време на замръзването и ако обърнете внимание на някои снимки се вижда как вече шоколадовата украса се е покрила с капки вода,защото доста време сладоледа стоя на топло и въпреки това не стана на чорба.
И е божествено вкусен,опитайте! :)




40 коментара:

  1. Росинка, времето може да ми е малко "кът", ама и ангелите са ми слаби пред това изкушение (няма как да не коментирам)... Изглежда просто великолепно! Да не казвам снимките ти как омагьосват - толкова са красви, така добре си композирала и подредила... А да не говорим за главния виновник - прекрасно семифредо! Няма да ми стигне време да те похваля, направо взимам парченце, докато някой не ме е изпреваил. :)
    Прегръдки, другарче мило!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ооо,Гери,ама верно ми убягваш напоследък ти от полезрението,но знам,че имаш важни задачи,така че си извинена,Слънце!Благодаря ти за ласкавите комплименти,особено за снимките не очаквах изобщо,че това заскрежаване много ме изтормози,но сега съм спокойна,щом така щедро ме нахвали!Благодаря ти,мила,прегръщам те и аз!

      Изтриване
  2. Истинско бижу, Роси! И как перфектно си го декорирала (само мога да си мечтая да успея да докарам някой десерт до съвършен вид)! Снимките също са убиец! :)
    Поздрави и успешна седмица!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Аааа,Светле,много добре се справяш даже,а пък аз точно съм много небрежна по декорирането и хич нямам търпение за заигравки.Особено върху семифредо трябва да се работи бързо и каквото се е получило,това е,но съм поласкана,че ти се е харесало,благодаря ти,мила!Успешна да е седмицата и за теб!

      Изтриване
  3. Роси, аз по спретнато и направено като на машина семифредо не бях виждала!!! Толкова е подходящо за сезона, така ме изкушава, че отивам да купя череши, че си го заплюх :)
    Прегръдка!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Еее,Танче,супер ще ми е драго,ако съм те мотивирала да го опитате,а за вкуса съм спокойна,наистина е блажено кремест,затова нека ви е сладко и дано го снимаш,знам,че ще го накиприш като за изложба! :)Прегръдка и от мен!

      Изтриване
  4. Много вкусно семифредо, Роси! Снимките ти са много красиви и привличащи вниманието!
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря за вниманието,Габи,поздрави и от мен!

      Изтриване
  5. О, Роси, имай милост моля те! Такъв мързел от топлината ме е налегнал, че ще събера сили само за да си гребна от това изкушение тук, хич не ми се ще да си го приготвям сама:))) . Ей, ама като публикуваш нещо, та пред очите ми звездички заиграват:)! Великолепно предложение, скъпа! Прегръдки!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Кате,гребни си,с удоволствие,мила!Голяма прегръдка и от мен! :)

      Изтриване
  6. Ледено вълшебство с череши и шоколад ...
    перфектно приготвено, красиво декорирано и неустоимо апетитно представено.
    Благодаря за тази фантазия, Роси, сърдечни поздрави и хубава нова седмица!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря за комплиментите,Дианка!Хубаво утре ти пожелавам!

      Изтриване
  7. Чудесно семифредо, Роси!
    И изобщо няма да гледам ефекта на заскрежаване след
    като е с шоколад и череши!
    Хубава седмица от мен!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря ти,Дани,радвам се,че ти харесва десертчето,много хубав петък и на теб!

      Изтриване
  8. Роси, Роси... толкова красиво поднесено! Нека да е лято, обожавам такива вълшебства!
    Поздрави! Ще го опитам скоро :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Да ти е сладко,Снежи,ще се радвам да опиташ!Поздрави и от мен и благодаря!

      Изтриване
  9. Прелестно е, Роси!! Аз пък си признавам, че скрежът при този тип десерти адски ме кефи :) създава ми усещане за нещо изкусително, ледено и освежаващо... А комбинацията шоколад и череши буквално кърти (ох, че и речник докарах!)
    Прекрасна седмица, мила и целувки от нас!!!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Аз не очаквах този "ефект" и много ме изнерви,докато снимах,но пък е вкусен без съмнение.Благодаря за топлината и отношението,мила,прекрасен петък ти пожелавам!

      Изтриване
  10. Оххх,че примамливо.......
    Прекрасна си,Роси!И десертът ти също:)!

    ОтговорИзтриване
  11. Прекрасно и изкусително семифредо, Роси! Идеално за горещите дни! Снимките са чудесни!
    Поздравления, мила!

    ОтговорИзтриване
  12. Щом е с шоколад, няма как да го подмина! Страхотен десерт, Роси!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Мерси,Траянка,така е,шоколадът е на почит! :)

      Изтриване
  13. Великолепно, Роси! Без колебание отнасям цялата чиния! Прекрасен десерт си приготвила - вкусен и изящно поднесен. Сърдечни поздрави от мен!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Сърдечни поздрави и от мен за теб,Радост,и благодаря!

      Изтриване
  14. Направо ме удари в земята, семифредо не съм правила, но сега съм много предизвикана! Прегръдка!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. А така,сега остава да видим и дали ще ти хареса на вкус,Линче!Прегръдка и от мен!

      Изтриване
  15. Прекрасно ледено изкушение! Не ми пречи заскрежаването, а отлежаването. Часовете за да стегне минават много бавно. Усмивки и слънце, Роси!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Така е,Теди,бавно стяга,затова можеш изобщо да не замразяваш,мусът е великолепен и така.Много ползотворен петък и на теб,мила!

      Изтриване
  16. Съвършена комбинация на вкусове в невероятно лятно изкушение! Чуден десерт, Роси! Голяма прегръдка! :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря,Еви,голяма прегръдка имаш и ти от мен! :))

      Изтриване
  17. Ми каквяото и да кажа, все ще ти е малко- комплимент след комплимент ще заръся- ти си фантастична!
    Апетитно, съчетало любими вкусове, с много лято..... Айде прегърни се!

    ОтговорИзтриване
  18. Браво,това нещо изглежда невероятно.Аз искам да попитам ,каква точно течна млечна сметана е използвана и тя ли се прибавя към шоколада?Благодаря предварително

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Здравейте!Използвана е течна сметана на Пилос от Лидъл,която е неподсладена.Може да намерите млечна сметана и в Била,Пикадили и Кауфланд.В краен случай може да използвате само сладкарска сметана.Към шоколада е добавена млечната сметана.Сладкарската е разбита на пяна.Поздрави!

      Изтриване
  19. О, много е прекрасническо!

    ОтговорИзтриване