3 юни 2015 г.

кокосов чийзкейк









Продукти за форма с диаметър 23 см.:

за маслената основа :
250 гр. брашно
125 гр. краве масло
1 яйце
75 гр. захар
1 п. ванилена захар

за пълнежа :
500 гр. маскарпоне
400 гр. заквасена сметана 
4 яйца
125 гр. захар *
35 гр. натурално нишесте
50 гр. пълномаслен кокос
1 капсула есенция ванилия
1 к.л. кокосова есенция

за топнинга:
1 кг. плодове ( моите са череши и ягоди )
1/2 п. гел фикс за конфитюри 
захар на вкус

* с това количество захар чийз слоя е леко сладък,но ние така обичаме,а и така беше по рецепта,може да сложите повече захар по ваш вкус












Приготвяне:

на маслената подложка :
Най-лесният начин за правене на маслено место е в купата на блендера.
Поставят се всички продукти за основата,пуска се блендера ,докато се образуват маслени трохи,които постепенно се събират на топка.
Ако нямате блендер може да използвате купа и миксер с бъркалките за тесто.
Или да претриете всичко с длани до образуване на маслени трохи и ги съберете на компактна топка тесто.
Масленото тесто не обича дългото месене,достатъчно е само да го съберете в стегната топка.
Прехвърлете тестото в намаслен найлонов плик или го увийте в прозрачно фолио и го приберете в хладилника за 30 мин.
Намаслете дъното и стените на форма за печене с откопчаващ борд и диаметър 23 см. ( може и в 26 см.)
Изрежете кръг от пекарска хартия с големината на формата и с него застелете дъното.
Разточете  охладеното маслено тесто на набрашнена повърхност.Диаметърът трябва да е колкото основата + 2 пъти височината на борда.
Прехвърлете кората върху формата за печене и внимателно я притиснете върху дъното и стените.
Приберете формата в хладлника и пригответе пълнежа.

за чийз пълнежа:
Яйцата,сметаната и маскарпонето трябва да са със стайна температура.
В купа поставете маскарпонето,заквасената сметана и есенциите.
Размесете захарта с нишестето и кокоса.
Добавете ги към млечните продукти и разбийте за 10-15 секунди с миксер на най-ниската скорост.
Добавете едно по едно яйцата и разбивайте след всяко за 10-15 секунди.
Целта е да не влиза много въздух в сместа,а тя само да се хомогенизира.
Ако я разбивате прекалено, сметаната и маскарпонето ще се втечнят.
Изсипете сместа върху маслената подложка,заравнете.
С ножче внимателно изрежете излишното от борда,ако е станал прекалено висок .
Оставете да стърчи не повече от 5 мм. от борда над сместа.
При печенето тя ще се издуе леко,но после ще се прибере,а останалия малък борд ще запълните с плодовете от топинга.
Изпечете сладкиша за 50 мин. в загрята на 170 гр. фурна, горен и долен реотан без вентилатор,второ ниво на скарата.
Изключете фурната и оставете вратичката отворена,не изваждайте сладкиша веднага,а след 10-15 мин. го прехвърлете върху метална скара да изстива така както е във формата.





Когато е напълно изстинал,заедно с формата го приберете в хладилника за поне 2 часа.

за топинга:
Поставете почистените плодове в малка тенджерка.
Поръсете ги със захар и ги оставете да си пуснат сока.
Размесете ги с гел-фикса.
Загрейте плодовете да кипнат и внимателно разбърквайте.
Не е нужно да ги варите дълго,защото ще се скашат,две минути са достатъчни.
Оставете ги да се охладят.
Когато плодовете изстинат и сместа леко се желира,извадете чийзкейка от хладилника и махнете борда.
Внимателно го прехвърлете върху поднос и покрийте отгоре с плодовия топинг.










Съхранявайте сладкиша в хладилника и го сервирайте винаги охладен.

Отрежете си блажено парче,затворете очи и си подарете миг наслада за душата !! :)





източник на рецептата


Второ издание на кокосовия чийзкейк,този път е с ягодов топинг и по-висок чийз слой.
Отново е с диаметър 23 см .

Продуктите са следните:

за маслената основа :
250 гр. брашно
125 гр. краве масло
1 яйце
75 гр. захар
1 п. ванилена захар

за пълнежа :
500 гр. маскарпоне
600 гр. заквасена сметана 
5 яйца
160 гр. захар 
1 пакет пудинг Ванилия за варене на др. Йоткер
50 гр. пълномаслен кокос
1 капсула есенция ванилия
1 к.л. кокосова есенция

за топнинга:
500 гр. ягоди 
1/2 п. гел фикс за конфитюри 
захар на вкус












40 коментара:

  1. Прекрасен чийзкейк Роси, с череши и аромат на кокос...наистина е наслада за душата!
    Поздравления и за примамващите снимки!

    ОтговорИзтриване
  2. Леле, Роси, очите ми останаха... Невероятен чийзкейк, думи нямам!
    Прегръдки. :)

    ОтговорИзтриване
  3. Разкошен е станал, Роси! Много ми харесва как блата обвива крема, а плодовете отгоре изглеждат фантастично!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря за похвалите,Лучия,драго ми е,че ти допада десертчето ми!

      Изтриване
  4. Страхотен чийзкейк, Роси! Дочака го, така да се каже! Прекрасен дебел слой със сирене и бляскъв черешов топинг! Разкошен!
    Май е време да направя пак :) не съм правила скоро.
    Прегръдка, мила и хубаво утре!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Дочаках го,мила,но не питай как :) .Голямо изпитание беше като знам колко чизкейка ми минаха пред очите последните седмици.Колебаех се дали да е печен или не,но накрая си казах,че като ще е,да е...моят по-любим е печеният.Хайде направи пак,не е за вярване,че напоследък изневерихте на шоколада,което страшно ме радва.Прегръдка и хубав петък,Пепинко!

      Изтриване
  5. Неустоим е, Роси! Толкова нежен и разтапящ се! Плодовете му придават страхотен вид! Поздрави!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря за комплиментите,Габи,поздрави и от мен!

      Изтриване
  6. Росиии, пефектни снимки, неустоми вкусове и аромати! Вълшебница!♥Пепи Деликостова

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря ти,Пепи,радвам се,че намина към моето местенце,прегръдка!

      Изтриване
  7. Съвършен е, Роси! И блатът перфектно е обгърнал крема, а кремът пък е толкова фин. И всичко това в съчетание с любимите в момента сезонни плодове. Страхотен!
    Прегръдка!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Много ме радват думите ти,Светле,прегръдка и от мен и благодаря!

      Изтриване
  8. Невероятен кейк е станал, Роси! Аз никога не докарвам такава съвършена подложка:)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Траянче,точно с подложката колко се подмотавах,не е истина.Като бързам и не изчаках да ми се охлади тестото,а е топло времето и като вдигнах разточената кора и тя се разкапа.Парче по парче съм го прилепяла,но явно са ме били хванали добрите в момента.Поздрави!

      Изтриване
  9. Браво, Роси!
    Перфектен чийз, откъдето и да го погледнеш!
    А този пълномаслен кокос откъде го взимаш и на коя марка е, за да потърся? Попадала съм на един, чийто цвят леко жълтее и е май с по-силен аромат, но не съм се зачитала за съдържанието - да не би да е това?
    Поздрави и усмихнат ден!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Пълномасленият кокос е на фирма Биосет,Ирме.
      Преди го взимах от Карфур и се бях запасила с едни големи пакети.като ми свърши последния не знам къде ще диря,дано има поне в Метро.Пълномасленият кокос е наистина много по-ароматен,по-жълт стои,не е така сух и тричав на вкус като нискомасления,непременно вземи от този,който си видяла,навярно е точно пълномаслен.
      Благодаря за комплимента,поздрави и от мен!

      Изтриване
  10. Фантастичен е, Роси! Не миг, искам часове наслада с нещо такова :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Нали,нали....и аз така,Снежи!Благодаря ти,мила!

      Изтриване
  11. Роси, улучи ме на правилното място! Обожавам кокосов чийзкейк и вече знам какво ще приготвя уикенда! :) Изглежда невероятно вкусно и апетитно, имаш златни ръце, мила!

    Поздрави и усмивки ти изпращам :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Иеее,Елинка,много ще се радвам ,ако го приготвиш и споделиш отзиви.Ако обичате по-сладки десерти увеличи захарта в пълнежа.Да ви е сладко,мила и много благодаря за комплиментите!

      Изтриване
  12. Перфектен е, Роси! Много ми харесва, че е с маслено тесто вместо с бисквити, а тези апетитни плодчета отгоре... Вълшебни снимки! Прегръдки, Роси!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Кате,колебаех се дали да следвам рецептата или да направя основа от бисквити и масло.После се чудих дали да има борд или да няма и като никой път да карам по рецепта,но в крайна сметка съм много доволна от цялостния резултат.Благодаря за похвалите,прегръдки и от мен!

      Изтриване
  13. Роси, Роси, Роси...това сигурно е най-перфектният чийзкейк, който съм виждал през последните години! Направо очите ми останаха! Адмирации!!!!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Верно ли,Люси,еее,супер ме израдва,благодаря ти,миличка!

      Изтриване
  14. Голямо изкушение, и с любимите кокос и череши. Слънчеви почивни дни, Роси!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Мерси,Теди,слънчеви и усмихнати почивни дни и на теб!

      Изтриване
  15. Леле, Роси, гледах го веднъж, втори път, трети път, десети път...
    колкото и пъти да погледнах, всеки път много ми се прияждаше.
    Изглежда уникално. Сигурна съм, че ще е дори и по-вкусен!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Или,много ще се радвам ,ако го опиташ и благодаря за вниманието!Надявам се да ти хареса и на теб,прегръдки!

      Изтриване
  16. Роси, разтапям се пред тези снимки! Изключително съвършенство! Прегръдки!

    ОтговорИзтриване
  17. Истинско съвършенство, Роси!! И аз като Илианка, мине се не мине - и се върна да го погледам и да си помечтая за него...
    Визия, консистенция, декорация - всичко е съвършено, а снимките са изумително красиви!!!
    Поздрави и прегръдки, мила - и целувки от нас :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Много ме радват похвалите ти,Мина,благодаря ти сърдечно!Специални поздрави и от нас за вас!

      Изтриване
  18. Уау..., без думи съм...
    Впечатляващо красиво, ароматно и фино, с много стил и финес ...
    Много комплименти за теб, Роси и благодаря за удоволствието!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря ти,Дианка,удоволствието е мое да се лаская от толкова много комплименти!

      Изтриване
  19. Пиршество.......И аз нищо не бих променила,Роси,десертът е съвършен!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Много,много ти благодаря,Миленче!Понякога е най-добре да се кара без импровизации,нали?

      Изтриване
  20. Ъъъъ... тоя кейк го помня. И като го видях тогава запецнах, и сега при вида му пак запецнах :)))
    Много , ама мнооого изкушаващо изглежда! Иде ми да ръфна монитора, Роси :)))

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря за овациите,Дари,наистина е много вкусен,тъкмо пак го направих :) !

      Изтриване